fredag 6 april 2012

Lämplig långfredagsaktivitet

Klockan var ett på eftermiddagen när jag gav mig iväg, utstyrd som en annan pajas. Löpartajts, yllesockar som gick upp en bit på vaden, toppluva och inte minst O:s löparjacka som är ett par nummer för stor.

Snön yrde och det var bara några plusgrader. Utan tvivel är man inte klok, som Tage Danielsson sa.

Jag promenerade till springskogen och sprang sedan i tjugosex minuter. Målsättningen var tre kilometer, men det blev fyra, eftersom snöyran och imman på glasögonen lurade mig att springa fel.

Så det var en späkning värdig en långfredag. Men jäklar vad skönt det kändes efteråt.

Och jag upphör inte att förundras över att det faktiskt går att lägga om sitt liv totalt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så imponerad av dig! Började springa förra våren och förundras över att det fungerar överhuvudtaget.

RosaMilton sa...

Det är när det är som mest motstånd att ta sig ut med oväder etc som det känns som bäst efteråt!

Anonym sa...

Wow! Jag väntade till påskafton, strålande sol och krispigt. Och alltså löpartajts, det är ju som att springa i en kram. Älskar! Jag köpte en riktig bh från stayinplace förra veckan, det är faktiskt skillnad när man har riktiga grejer har jag märkt. När jag började springa i somras hade jag cykelbyxor och sportbh från 1994. På riktigt.

Nu sitter jag och längtar till imorgon när jag får springa ut igen. Och funderar på halvmaraton framemot sensommaren. Jag ?!

/Anka

Helga sa...

Men gud Anka, har du först nu köpt vettig sportbehå? Det är ju A och O! Jag har köpt fyra sedan viktnedgången tror jag, det var ett plagg jag direkt krympte ur.

Anka sa...

Jo, jag köpte en bh i somras på rea för jag kunde ju inte tro att jag skulle fortsätta springa. B-kupa, den plattar liksom ut mina E-tuttar från revbenen upp till hakan. Jag var så fin i den, jazzbyxor och reklam-t-shirt! Inte.

Men nu! Tajts, funktionströja och lyxbh. (Dock att jacka från Lidl - en sak i taget!) Jag har köpt tajts till min man också, han vägrade först men kom sen på att man kan ha shorts ovanpå.

Idag var jag på core på lunchen, förresten. Det var jag förra tisdagen också, och träningsvärken höll i sig ända till lördagen! Det finns uppenbarligen lite att göra...

/Anka

Anonym sa...

Shorts SKA män ha utan på tights. Om man nu inte är ute och fiskar efter uppmärksamhet./O

Anka sa...

Hehe O! Samma eftermiddag som min man surt vägrat var jag ute och cyklade med barnen och mötte två manliga joggare. De måste ha undrat varför jag studerade deras skrev så ingående. Kanske borde jag ha hojtat "Ta det lugnt, ni blir inte sextrakasserade, jag försöker bara fixa nån sorts statistik över manliga löparunderdelar!"

/Anka

Krickan sa...

Eh, nej nej, håller inte med. Män i löpartights är bra! Det bästaste i modeväg som hänt på åratal. Varför är det bara brudar som skall visa ljumskarna?

Hls Krickan