lördag 21 april 2012

Början på ett nytt liv?

Min sexårige son Q och jag var på kondis idag, som belöning för att han utstått ögonläkarbesök. Han var nervös innan för att få ögondroppar, han gillar inte det. Men han slapp dem, och satt sedan snällt stilla på stolen och läste upp bokstäver. Det konstaterades att hans syn blir bättre och bättre, vilket betyder att glasögonreceptet inte behöver ändras. De stackars glasögonen får sålunda hänga med ett tag till, de har varit med om mycket. Stundom pekar skalmarna åt alla håll, och vi får gå till vår lokala och förtjusande optiker och fixa till dem.

Efteråt fikade vi, som sagt. Hallonpaj med vaniljsås och nougatmuffins.

Vilken besvikelse. Visserligen åt jag upp (tacka fan för det när kalaset kostar nära tvåhundra spänn) men särskilt gott var det inte, mest sliskigt. Kaffet var däremot gott, jag hade längtat efter kaffe hela dagen.

Värt att lägga på minnet alltså. Söta bakverk är sällan så goda som man tror. Jag som tidigare varit världens kakmonster. Det tycks som att min sweet tooth börjar växa bort.

2 kommentarer:

Joline sa...

Dyrt och inte så gott, va tråkigt! Unna er något annat nästa gång, något roligt kanske, t.ex. en tur till badhuset.

Anonym sa...

Nästa gång får sonen snaska, så nöjer jag mig med en kaffe.

Men idag när grannen bjöd på hembakta bullar med massor av smör i degen, då konstaterade jag att jag inte är helt immun ännu.

Helga